fredag 5 februari 2010

Maxat

Okej, såhär låg det till häromkvällen. Jag satt ensam på max efter en lång vandrig i snöstorm och kyla, för er som sett The Road så är jag ganska övertygad att jag kände mig som Viggo gör i sluten när han håller på att dö, kall, hostig och hungrig. Äh till saken, under de två timmarna på Max ensam så uppmärksammade jag att det bara vara ensamma män där, i olika åldrar. Spännande ändå. Jag var så hungrig att jag beställde mat för 96 kronor och kom ändå på mig själv med fingret i ostdippen efteråt, hej vinterkräksjukan men what! Jag var hungrig. En sak som förvånade mig från en sak till en annan var att jag vaknade pigg och utvilad av att en pingvin spelade bowling on the second floor, detta var 09.45 och jag skulle börja klockan 11.00, perfekt liksom. Men jag väljer att ligga kvar, klockan blir 10.30, ligger och kollar i taket och lyssnar på pingvinfesten på övervåningen. Jag är inte alls trött, ändå så skriver jag ett sms till min chef, säger att jag blir tjugo sen. Klockan 11.02 går jag upp ur sängen, då har jag legat i sjuttiofem minuter utan att göra något annat än att stirra i taket och applådera åt mina grannars bravader på bowlingbanan. Riktigt onödig sak att göra, förstår det inte men jag antar att jag vllle höra avgörandet. Förresten, på slutet av min vistelse så kom det in en familj, mamma, pappa och äldre dotter. Ridfamilj! Satt och tjuvlyssnade på deras samtal om galoppsteg hos deras olika hästar, hann aldrig uppmärksamma några bra hästnamn men en annan sak hann jag uppmärksamma, deras ridnamn på klubbjackorna. De hette Hot Horses och hade en riktigt ball bild på en häst som galopperade över en röd chilli! Fett cool, kanske kommer en bild, fick en riktigt bra.

1 kommentar:

  1. Skönt att du avslöjar slutet på filmen! Sån stjärna fred

    SvaraRadera